КРАЙ, У ЯКІМ МЫ ЖЫВЕМ!

08.07.2024

Найбольш складанай з'яўляецца работа па выхаванні любові да роднага краю і роднай краіны.

Любоў да роднага горада, гонар за сваю краіну маюць вялікае значэнне для развіцця асобы дзіцяці. Без любові да Радзімы і павагі яе гісторыі і культуры немагчыма выхаваць грамадзяніна і патрыёта сваёй страны, сфарміраваць у дзяцей пачуццё ўласнай годнасці, станоўчыя якасці асобы.

Дзеці павінны зразумець, што яны з'яўляюцца часткай народа вялізнай і багатай краіны, што яны грамадзяне Беларусі, маленькія беларусы. Для гэтага лепш за ўсё знаёміць дзяцей з малой радзімай – месцам, дзе яны жывуць. Дзеці павінны ведаць той раён, у якім яны жывуць, бачыць прыгажосць тых вуліц, па якіх праходзяць кожны дзень.

Так ва ўстанове ў рамках тэматычнага тыдня з 1 па 5 ліпеня, прысвечанага КРАЮ, У ЯКІМ МЫ ЖЫВЕМ!, выхавальнікамі дашкольнай адукацыі рэалізаваны праграмныя задачы ў напрамку сацыяльна-маральнага і асобаснага развіцця (пазнанне соцыума, асновы грамадзянска-патрыятычнай культуры).

Планаванне гэтай работы праводзіцца па тэмах: «Мая краіна», «Мой горад», «Мая сям'я». Праца па кожнай тэме складалася з розныя віды гульняў, прэзентацыі: «Знаёмства з народнай культурай і традыцыямі», «Героі Зямлі Беларускай». Запланаваны шэраг мерапрыемстваў, які ўключае гутаркі: «Што мы ведаем пра наш горад, краіну», «Прырода нашага краю», «Мой лепшы сябар – мама», «Дом, у якім ты жывеш», «Мы жыхары вялікай краіны». Слухалі і самастойна выказваліся пра вобраз музычнага твора, ацэначныя меркаванні пра праслуханую музыку: И.Жыновіч “Беларускія мелодыі”, “Радзіма мая дарагая” (муз. В.Алоўнікава, сл. А.Бачылы). Чытанне і абмеркаванне апавяданняў вядомых дзіцячых пісьменнікаў: : Э.Агняцвет “Зямля з блакітнымі вачамі”, Васіль Вітка “Бусел”; Д.Бічэль “Радзіма”; Н.Тулупава “Маміна дачушка”; А.Бадак “Беларусачка”. Прайшла тэматычна фальклорная забава “Як на дзень Івана Купалы” з мэтай знаёмства выхаванцаў з беларускімі традыцыямі, абрадамі.

Выніковым мерапрыемствам стаў інтэлектуальная забаўка “Знатокі Роднага краю”. Мерапрыемства праходзіла ў выглядзе каманднага спаборніцтва, дзе кожны з выхаванцаў змог сябе праявіць, былі арганізаваны розныя віды дзейнасці. Гэта і віктарына на замацаванне ведаў аб родным горадзе, аб нашай краіне (дзяржаўная сімволіка, славутасці, жывёльны і раслінны свет). У канцы ўсе дзеці былі ўзнагароджаны медалькамі “Знатокі Роднага краю”.

Праведзеныя мерапрыемствы садзейнічалі выхаванню кахання і прыхільнасці да сваёй сям'і, дома, горада, краю, краіны праз усе віды дзіцячай дзейнасці.

Праведзеная работа ў рамках тэматычнага тыдня дала станоўчыя вынікі ў фарміраванні маральна-патрыятычных пачуццяў.